Followers

Perginya seorang Atuk Saya



assalamualaikum ;)

hurrmmmm.
my birthday ialah esok , February 5th !
hehe.
but i got two stories yang different.
satu sedeyh n satu gembira .

i've lost my GrandPa belah my dad arinih.
he was suffer from a lungs problems and macam2 penyakit kritikal lain.
his lung xleh nk function dah sebab of CIGARETTE !!

die meninggal jam lebih kurang 1135 am di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia
( HUSM ) Kubang Kerian, Kota Bharu.
a few months ago, dia da kene serang stroke...then half of his body xleh nk gerak dah.
tp okay lagi la..boleh ckp n berjalan lagi...pastu lately, dia dah makin teruk..
die dimasukkan kat ward biasa mid of january aritu, then dpt kuar dari ward .
pastu dia nk balik umah, and dia kene attack lagi skali kat umah tu then trus dimasukkan kat ICU !

A lot of memories between me and him ..
zaman kecik2 dlu, nek motosikal dgn dia pegi jalan2 masa kat pahang.
pegi kedai kopi, beli itu beli ini .
dia selalu nasihatkan saya tentang penjagaan kereta n etc .
sangat byk memori, masa konvo arway ayah saya dlu kat penang, dia dukung saya masa dalam ferry and macam2 lagi.. byk memori2 gembira yang terpahat kat hati saya.

Permergiannya pada sehari sebelum hari ulang tahun kelahiran saya akan saya ingt sampai bila2 . mungkin ini ada hikmah disebalik apa yang berlaku sebelum nih.
maafkan saya tokayah and saya maafkan ape sahaja tentang tokayah..

Tapi takpe, setiap yang hidup pasti akan pergi menghadap ilahi .
tak usah tangisi lagi ape yang telah terjadi kan? xelok utk arwah.
lastly, saya mendoakan agar rohnya arwah ditempat kan di kalangan org beriman dan dikalangan para solehin . Amin .

1 comments:



Si Putera Pena Abadi said...

:') i miss my late granpa . (':