Followers

Ride It Right Volunteer

HeLLo EveryOne :D
ape khabar?
how are you ?


on April 16th saya jadi volunteer kat program Ride It Right di Ipoh Perak .
Itu adalah pengalaman saya yang pertama , yeayyy! :)
so far jadi seorang sukarelawan ni sgt menyeronokkan sebenarnye .
hehe... * next time if ade peluang, saya nk jd lg, klo bleh yg lg mencabar spt membantu org dlm bencana ke*
hehehe...


tugasan saya kat Ride It Right tuh, adalah menyuruh para pengunjuk turutama kumpulan sasaran utama 'mat2 rempit' ini utk mendaftar utk cabutan bertuah. melalui pendaftaran camtu, penganjur dpt mengira pengunjung yang hadir. pada mula2, ketua kami target to get at least 10, 000 pengunjung yang sertai cabutan nombor bertuah yang berpeluang utk dapat sebuah motosikal


tapi sehingga tengahari, kertas feedback tu hanya dikira tidak lebih dari 5000 sahaja.
oleh kerana tidak mencapai target, ptg tu ade meeting urgent and pggil smua volunteers.
dorang suh kteorg bergerak di setiap penjuru n pegi carik org utk cukupkan org sbanyak 20,000 plak.
sebab mlm tu ade konsert and dorang aim ramai yang dtg !






sungguh best !~
tapi pen tiada, so ia macam menyusahkan sket lah.
perasaan segan dah hilang camtu jerk..
tapi agak malu jugak la bila ade org ckp, " saya tak minat" , " saya dah buat dah" , "sorry, xnk" and etc !
rasa cm tercabar sket lah :)


hehehe...itu sahaja nak share.
p/s : rindu kt jomflying sebab da lama xupdate!

2 comments:



*Fawa* said...

hye nabiel...dah follow balik..... nice blog....:D

Nabeyll Marvel said...

eheheh :P
thx :d