Followers

Andainya Aku Pergi Dulu

Nabeyl + Amir + Putry
Andainya aku pergi dulu sebelummu
Janganlah kau bersedih hati
Andainya aku tiada lagi di sisimu
Janganlah kau memencil diri
Bayangkanlah masa-masa bahagia
Semasa engkau dan aku
Bermesra di langit biru
Di waktu kasih berpadu

Andainya engkau pergi dulu sebelumku
Mestikah aku hidup melara
Andainya engkau tiada lagi di sisiku
Mestikah aku kecewa
Ku percaya kau selalu di sisiku
Walaupun jasadmu tiada
Walau di mana kau berada
Kasihku takkan berubah

Di pohon cemara ku ukirkan kata cinta
Bulan tersenyum dan bersinar
Berguguran daun jatuh lembut ke rambutmu
Meraikan suasana indah
Di sini ku berjanji disaksi rembulan
Andainya ku pergi dulu
Jikalau ku pergi dulu
Ku nantimu di pintu syurga
 
Itulah lirik yang dinyanyikan oleh Alleycats - Andainya Aku Pergi Dulu .
Bagi saya, lagu tu sangat2 lah memberi maksud yang sgt dalam .
haha..(tetibe jiwang plak )
bukan apa...lagu tu kan..."andainya aku pergi dulu" tak semestinya kita tujukan utk kekasih kita, tetapi boleh juga ditujukan utk kawan2 kita, sahabat2 kita, family kita dan sapa2 sahaja yang kenal kita..

Dah menjadi satu kemestian setiap yang hidup pasti akan mati .
Untuk menerima realiti kehidupan tu, sangat2 lah perit . betul tak?
imagine, if your bestfriend dari dulu tetiba meninggal, or meninggal sebab sakit or apa2 sebab skalipon...you lost one of you contact . its such a very painful moment i think !

Semalam, after balik aqiqah tu, kteorg saya putry n amir pegi karaoke .
tetiba saya pilih lagu Andainya Aku Pergi Dulu nih..then saya dan amir nyanyi lagu nih.
saya rasa cam saya nak nangis sangat dan tersentuh dgn bait2 lirik lagu tuh.
if sekiranya one day salah seorang daripada kteorg pergi menghadap ilahi .
omg ..rasa cam nak menitis air mata plak ! :(

sedih sangat..sekiranya saya terpaksa kehilangan seorng sahabat yang terbaik dan macam mana mereka kalau kehilangan saya ..? ( tak tahu la mereka sedih ke tak kan ? haha )
apa2 pon, saya attach lagu yang saya karaoke tuh..korang pegi la dengar..mana la tahu korang sedih jugak ke..hehe..

tolong doakan supaya persahabatan kami takkan putus sampai lah bila2 .
walaupon mati sekalipon, sahabat tetap ada. mendoakan kesejahteraan kita dimana2 pon kita berada walaupon dialam lain.
doakan supaya kami panjang umur dan kekal bersama..aminnnn~

3 comments:



Violence Venom said...

msti ar i sdh..
glerrr ke i x sdh..
ke u yg x sdh i ajal i yg smpai dlu??
i pOn hOpe p'sahabatan kite akn trOs kekal..
sdh ar tibe2..:(

Violence Venom said...

msti ar i sdh..
glerrr ke i x sdh..
ke u yg x sdh i ajal i yg smpai dlu??
i pOn hOpe p'sahabatan kite akn trOs kekal..
sdh ar tibe2..:(

Nabeyll Marvel said...

jangan lah cakap cmtu !
i klo boleh tak nak kehilangan you all lah !! :(
tmbah2 lagi maut.
omg . i wish kte smua dipanjangkan umo n persahabatan kte akan kekal je.
klo mati pon kekal jgak dgn doa2 .
amiiiiiiin..sedih doww