Followers

Stop Killing Babies - Kami Prihatin


HARAPAN TANPA SUARA

Di dalam kandungan ibuku tersayang
Amannya kurasakan
Degupan jantungmu, jantungku
Irama penuh syahdu

Kuingin rasai kehangatan pelukan
Belaian kasih sayang
Kujaga kau di hari tuamu
Andai panjang usiaku

Korus:

Namun hanya harapan tanpa suara
Di dunia cuma seketika
Jasad kaku dibaluti kertas usang
Terbiar bagai sampah terbuang

Di manakah ibu di manakah ayah
Bonekakah atau manusia
Anak tidak berdosa menjadi mangsa
Oleh hawa nafsu yang serakah

Lagu: S. Atan
Lirik : Habsah Hassan



Kami Prihatin, satu kempen kemanusiaan daripada Utusan Malaysia untuk kes pembuangan bayi, pembunuhan bayi yang berlaku begitu kerap sekali.
Manusia kini seakan-akan telah kembali ke zaman jahiliah dimana bayi-bayi dibunuh dan dibuang seperti boneka je.

Saya juga berasa prihatin dan kesian dengan bayi-bayi yang tidak berdosa ni dibuang dan dibunuh. Bersusuaian dengan lagu Harapan Tanpa Suara, saya rasa kepada mereka diluar sana yang tahu erti kemanusiaan, mereka pasti akan tersentuh dengan lirik lagu diatas.

So sama-samalah kita membanteras aktiviti tidak bermoral ini!

STOP KILLING BABIES!!

5 comments:



AkU said...

Kesian..~
Manusi..Manusia..

Nabeyll Hanyff said...

klo xnk sgt kt ank tu..
kasi je la kt sape suh jaga kn.
rmai lg yg xde rezeki nk dpt ank..
tol x?

AkU said...

kasi je kat AkU..sanggup ni jaga..but kasi yg cute je la..hehhe..
opsss..the point is..lahanat tu memang kijam..!!

Nabeyll Hanyff said...

btol2.
klo aku ni kaya dah lama da amek anak angkat kanz.
nnti la bila nk keje nnti.
hik2

AkU said...

hmm..xlama dah tu..