BEWARE!
itu je saya nak ingat kan kat anda semua pasal satu kedai furniture yang famous juga di Kuala Lumpur dan seluruh malaysia, iaitu WESCOURT FURNITURE .
kenapa saya suruh anda beware dengan kedai nih ? mehh saya cerita satu demi satu ye . keep reading ~
before tuh, cuba anda google and search 'WESCOURT FURNITURE' mesti akan keluar macam2 komen buruk pasal kedai perabot tersebut. mungkin juga anda salah seorang mangsa kedai tersebut. cerita yg saya nak kongsikan ni jugak, lebih kurang sama je dengan cerita2 mereka tuh .
adat kita orang yg mementingkan budget dan bersederhana nih, bila je tengok iklan perabot murah, mesti kita tertarik2 dan nak pegi beli kan . sama jugak dengan saya dan kwn baek saya merangkap housemate baru nih. ada iklan tentang barangan perabot utk tv cabinet+tv rack+coffee table n bed murah. so alang2 saya pindah umah, nak lah merasa tidur atas katil plak kan..so kita orang gigihkan diri carik kedai WESCOURT nih di BANDAR KINRARA semata2 nak beli perabot yg diiklankan murah tersebut . kami semua pergi sana pada 22/11/2012 jam lebih kurang jam 11 pagi.
sampai2 sana, terus jumpa salesman kat sana named En Kamal. dia yg serve saya. layanan dia so-so jelah kan. hhmmm...faham2 lah kedai murah camtuh .
so, kteorg direct tanya tentang iklan kat dalam harian metro tuh . dia kata still available and stock akan dapat dlm masa 10days. so deal punya deal, jadi lah beli set tv, rack buku, coffee table and katil tadi . pastu dia kata delivery akan dihantar pada 2/12/2012. so saya pun setuju lah . so buatlah payment 50% dari total . mereka kata, a day before delivery, akan ada lorry driver call utk wat confirmation. so saya pon okay la semua nya..*gembira dpt katil baru*
days by days gone, kteorg pun dah siap cat2 umah, deco sikit2 and tunggu lah furniture2 ni sampai umah sebelum saya balik kota bharu on 3rd tuh.. supposedly saya dapat call on 1st of december sebab nak confirm kan delivery on 2nd of december tuh. tapi no call at all. i dont expect anything. mungkin itu procedure biasa. next day, on the date of the delivery, still tak ada call dari mereka, i pun risau sebab petang on 2nd tuh nak balik kL plak, ada hal.. pastu, i give a call to them by the number stated kat invoice. soon the call answered, dia kata kena call nombor lain plak. so saya amek, dan call lagi no baru tuh. bila nombor kedua tu dijawab, mereka suruh saya call nombor yg ketiga. dan saya call lagi nombor ketiga tuh.*macam nak claim duit berjuta*
bila call yang nombor ketiga, mereka minta nombor invoice tuh, then akan call me back later. tunggu punya tunggu, takde call dari mereka pon !
saya pon call lagi nombor yang sama,mereka kata tunggu dorang call . then dapat lah call dari company tuh. *saya dah bengang dah time tuh*
dorang said sorry sebab takde information call a day before n they rearrange the delivery on 3rd of dec by 4pm-6pm. so saya kata okay. that time my bestie putry akan claim barang bila sampai kat umah sana.
3rd December 2011 - si kawan saya pun tunggu lah mereka by 4pm kat sana. pendekkan cerita, tak de pon call dari lorry driver tuh . saya dah hangen satu badan dah. rasa macam sumting tak kena nih. i called them again. dia minta lagi nombor invoice, dan promised to call me back, and the same thing happen. no call at all !! i repeat, NO CALL !
saya pun call lagi mereka, dorang cakap mungkin lambat lah semua lah..pastu si kawan saya plak nak rush . sampai kul 6+ je boleh tunggu..so saya kata tunda plak date to 10th December 2011. dorang pun kata okay !
9th December 2011 - received a call from wescourt, sales girl yang wat call . ( perempuan selalu buat call utk inform delivery ). dalam kul 3.15pm dorang call nak inform utk delivery pada 10th December jam 6pm. oleh kerana saya kat kota bharu, so saya inform putry to claim barang tu jam 6pm .
10th December 2011 - Bila jam menunjukkan kul 6:30pm, masih tiada lagi panggilan dari mereka(driver lorry). saya nak geram gila dah . call balik dorang, i talk smoothly to them.
asked them why takde lagi delivery nih. janji kul 6pm semua. dorang kata will call me back. nak dapatkan call tuh ada lah 4-5kali call baru dorang jawab . ( customer service wescourt NEGATIVE INFINITY bad ).
call punya call, dorang suruh saya follow up dengan driver lorry plak . call lagi driver tuh named En Malek. nak call si driver ni pun ala2 call PM, 3 kali jgak baru dapat . pastu dia leh kata, saya rasa tak sempat nak htr harinih, if htr harini pun maybe jam 12am!!!??
WHATTT!!? gila tak ? janji jam 6pm, nak htr jam 12am !
saya kata how come benda ni leh jadi, si driver tu xplain la, tu company nye aturan la..ikot no invoice lah..macam2 lah . then lepas marah2 tuh, dia kata i htr ari isnin plak pagi..then i kata u comfirm ke nak htr isnin? then dia kata tu pun ikut lah macam delivery on that date. lagi lah saya hangen satu badan !!
pastu, saya terus call in-charger person named Mr Ah Seng, i told them, mana promise mereka? janji hantar bila, dah 2 kali postpone, then harini nak postpone lagi. dia kata sorry and rearrange balik my delivery n dia promised me by tomorrow 11th December dorang akan wat delivery in the morning. esok dorang akan call saya balik katanya.
saya nak tengok adakah my furniture tu akan sampai ke tak? company macam ni patut tutup, tak patut beroperasi dan menyusahkan orang lain . nasib baik dorang treat i elok2, cakap smooth, tak cakap kurang ajar..kalau cakap kurang ajar, lagi lahhh kan !!
so kita tunggu esok perabot sampai, otherwise, i will directly go to the shop and meet them face to face and buat laporan kat tribunal pengguna.
~time kat menara tinjau, KB dengan my cousin~ |
kawan2 , doakan semua urusan saya dipermudahkan oleh Allah s.w.t .
sakit hati, sakit jiwa, tension dibuatnya fikir macam2.
dengan baju2, suar, kasut nak gi praktikal pun tak beli lagi .
adoooii~
terima kasih dengan luahan perasaan :D
#take care eah . nanti saya update lagi
10 comments:
biasalah.
mentang-mentang kita pengguna marhaen, sasuke hati jer dorang buat kita. Cuba kalau itu pengguna vvip. Entah2 malam tu jugak dorang hantar.
Anyway, good luck :)
my experienced with them, pun sama..
since i dah biasa dgn janji celaka company cina ni..
dia janji pukul 6pm smpi, i said, "by 6pm u x sampai i akan buat report police and kementerian perdagangan for your slutty behaviour cheating customer. i will make you close your shop and u never know who i am - u try"
that's the only way to teach those stupid.
Joey : ntah la...jenis company celaka
Anonymous : huhu.. taw xpe..
tu la, i pon da maki2 dia bru dia reti.geram btul..its my first n last buying them from them
follow yow!!
Biasa la dik. Saya pun pernah..wescourt kulim. Nak send perabot ke sg petani. Dia caj rm100 kot masa tu utk lorry (kene gune transport diorg). Tunggu punya tunggu brg xsampai. Call kedai, ppuan tu ckp diorang tunggu ada delivery area sg petani bru dia hantar sekali. Saya tanya dia, habis saya bayar 100 tu bakpe? Klu free, dia nak tumpang2 xpe la. Terus gabra n pass kat satu salesman. Terus boleh set date n hantar. Nak kencing rm100 la tu..
KAMU ORG CAKAP TIDAK GUNA OTAK
Betul la try tilam display sedap ja..bila sampai xsama pun...layer yang atas tak ada pun..tilam mahal tido sakit belakang...
Kes saya lagi teruk
Kes Penipuan in Wescourt-Johnson(016-4206367), order no. 320168
I already make police report no. JALAN PATANI/001825/21 in Dato Keramat balai Police this afternoon. Thank you police willing to help to guide me process of complaint and consumer right to get back my deposit. I am not able to post my report here, only can post in fb.
Report detail as below:
Pada 15/12/19, saya telah pergi ke kedai perabot Wescourt No 7-G-1, Menara Riverview, Jalan Jelutong, 11600 PULAU PINANG untuk membeli perabot. Saya telah memilih dua jenis barang iaitu Katil queen dan rak kasut yang berharga RM1500 dan membuat bayaran deposit sebanyak RM1000 menggunakan kredit card dengan perjanjian akan membayar baki RM500 setelah barang sampai ke rumah saya. Saya telah meminta kepada kedai perabot untuk hantar barang saya dengan secepatnya sebelum Raya Cina 25/1/2020. Selepas itu Jurujual Johnson janji Akan buat panggilan semula untuk tetapkan tarikh penghantaran tetapi tidak membuat sebarang panggilan kepada saya sehingga kini. Pada Mar/Apr 2020, saya ada buat panggilan kepada kedai perabot tapi tiada orang jawab. Saya baru balik Dari Johor Dan Pada 7/3/21, saya telah pergi ke kedai perabot Wescourt untuk bertanya tentang barang saya tetapi mereka cakap mereka tiada kunci untuk membuka bilik stor barang. Pada 8/3/21, kedai perabot wescourt Ada buat panggilan Dan cakap mereka ingat saya tidak mahu perabot ini tanpa mendapat persetujuan Dan batal pesanan daripada saya. Tujuan saya membuat laporan polis sebab tidak berpuas hati dan rasa tertipu kerana sudah lama saya tunggu barang saya tetapi sehingga kini tidak sampai Dan tiada maklum balas daripada kedai tersebut Dan inginkan wang saya semula. Sekian laporan saya.
When you purchase the goods serve you likes king, after sales service likes a SHIT!!!!!!
Johnson never call me from order until today, he just ask other saleman called me said the order already over a year and close file and down payment already forfeited on yesterday. This kind of bad service how I know my furniture is ready in your shop, u should inform your customer!!!!!! How Wescourt can hire so low quality salesman to serve customer???!!!!! NEVER CALL customer and eat our deposit in pocket. Wescourt Management do take action to see your no responsibility and NEVER CALL customer worker-Johnson, your worker maybe did not load order to supplier and personally eat my deposit, pls do necessary investigation to this Johnson.
Truly disappointed and never buy furniture in Wescourt. Even Court and Regent Furniture better than Wescourt, they will call and serve you until furniture reach your house.
If any customer facing same problem, pls do report to police and go to e-aduan.kpdnhep.gov.my. They will help to investigate and will ask Wescourt boss face to face to get back my deposit.
Yg tak guna otak tu bapak kau.. cilaka punya bangla rohingya anjing!! Kaki kencing!! Mmg jenis bangsa pukimak kaki kencing bangla rohingya!!
Post a Comment